Saturday, March 31, 2012

BAWAKU PERGI


Bawa aku pergi; pacu laju-laju; kita lari dari realiti,
Bawa aku pergi; pacu laju lagi; malah kita tak perlu kembali

Tengah malam nanti; tolong jangan lupa
Jangan mungkir janji; aku dah teruja
Sudah cukup lama; aku tunggu saat ini
Sejak kali terakhir kau hantar pulang
Hidup sungguh sepi
Tolong jangan bilang mama
Tolong jangan bilang papa
Malah jangan bilang teman karibmu
Jangan bilang sesiapa

Oh, buku merah jangan lupa bawa; Moga-moga belum tamat tempoh
Kali ini kita pergi lebih lama; Pergi lebih jauh, ayuh

Mata dalam kaca, topi berceloreng
Sarung tangan hitam, atas muka ada topeng
Hanya perlu siul, tidak tekan loceng
Hero sudah sampai, cepat terjun dari loteng
Kita terus ke sempadan aku pacu, engkau bonceng
Bawa bekal air muka cuci aib bopeng
Lari dari kewajipan, tanggungjawab ponteng
Lari dari kenyataan, mula kisah dongeng

tinggalkan dataran, puncak dunia kita duga
tinggal kemewahan cuba cara hidup purba
lari-lari baling bola salji depan gua
sambil cari yeti kita boleh cari (what?)
tinggalkan dataran, puncak dunia kita duga
tinggal kemewahan cuba cara hidup purba
lari-lari baling bola salji depan gua
tidak jumpa yeti moga-moga jumpa syurga

(Terbatuk-batuk kecil)
Hidup naik melecet asyik mengelap hingus.
Ye aku deman lagi.

Tak nak ketinggalan isu semasa, well aku memang jarang nak online beberapa bulan yang lepas. So bila bukak twitter, Tv, surat khabar and sewaktu dengannya asyik bercerita so aku pun search la lagu ni. (Gila ketinggalan) aku sekarang dah tahu dah. Tapi tujuan aku bukan nak bercerita tentang isu lagu ni. Korang pun dah dengar banyak kan. Tapi just nak share la from tajuk lagu ni buat aku rasa, ye aku patut dibawa pergi.

Jangan salah anggap n fikir aku ni nak lari ke mana-mana. Tapi aku nak dibawa pergi ke satu platform yang lebih baik mean dari segi kehidupan la. Dan dengan ini juga setelah berfikir, dan mungkin aku dapat jawapannya sedikit. Aku dah tahu kemana aku harus dibawa pergi.

Bila cakap soal nak pergi, maka aku yakin setiap orang ada impian dan mahu jadikan ianya satu realiti.Dan aku yakin, aku mahu dibawa pergi ke :

Makkah. Especially yang clock royal tower tu)


Mungkin orang lain dah banyak kali pergi. Tapi bagi aku yang muda belia ni, pertama kali untuk ke sana pasti mengujakan. Aku just rasa something will happen to me later. Setelah macam-macam dugaan dan ujian yang aku hadapi, dan aku nantikan when aku akan diberi reward atas kesabaran aku selama ini. Insyallah.

P/S : KEGAGALAN ADALAH PERMULAAN KEJAYAAN. ;)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...